"Confidence is not for sale"
Tämän sanonnan bongasin ja kuvasin jokin aika sitten VILA:n ikkunasta. VILA on aikaisemminkin käyttänyt ajatusta herättäviä sanontoja liikkeidensä mainonnassa. Tässä suhteessa VILA on mennyt markkinoinnissa rohkeasti vastavirtaan, sillä yleensä meille myydään muotia nimenomaan sillä ajatuksella, että se kohottaa meidän itsetuntoamme ja saa meidät tuntemaan itsemme varmemmaksi, kauniimmaksi ja menestyvämmäksi.
Tässä(kin) sanonnassa on kyse itsestään selvästä asiasta, jota vain ei yleensä tulla ajatelleeksi. Tietenkään itsevarmuutta ei voi ostaa! Itse se on rakennettava pala palalta. Niitä, jotka yrittävät sitä ostamalla hankkia, riittää siitä huolimatta pilvin pimein. Ostaminen on niin paljon helpompaa kuin itsensä kehittäminen.
En tiedä onko tämän kaltainen markkinointi vaikuttanut negatiivisesti liikkeen menestykseen. Pari päivää sitten kun kuljin kyseisen liikepaikan ohi se oli tyhjä. Ikkunailmoitus kertoi, että paikalle avataan kahvila...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti